Ilmoittaudu 1.4. mennessä puolisoiden vertaistapaamiseen

Aika: 1.4.2019

Puolison sairastuminen psyykkisesti on kriisi parisuhteelle ja koko perheelle. Parisuhteeseen olennaisesti liittyvä tasavertaisuus joutuu koetukselle ja pariskunnan aiemmat roolit muuttuvat helposti sairauden myötä. Usein terveempi puoliso joutuu ottamaan enemmän vastuuta arkeen liittyvistä asioista.

Tilanne herättää monenlaisia tunteita, kiukkua, syyllisyyttä, surua ja pelkoa tulevaisuudesta. Omista tunteista ei ehkä uskalleta puhua, kun pelätään puhumisen lisäävän toisen pahaa oloa tai aiheuttavan ristiriitoja. Puolisot kokevatkin usein jäävänsä yksin sairauteen liittyvien tunteittensa kanssa ja niistä puhuminen lähipiirille saattaa hävettää.

Tilanteen ollessa vaikea ja sen jatkuessa pitkään, voi myös puoliso uupua. On selvää että jokainen haluaa tukea läheistään. Yhtä tärkeää on myös pitää huolta itsestään.

Vertaistapaamisessa on mahdollisuus jakaa omia kokemuksiaan ja ajatuksiaan samankaltaisessa tilanteessa olevien kanssa. Vertaistuesta voi saada voimaa, kun näkee ettei ole yksin.

Vertaistapaaminen torstaina 4.4. klo 17.30-19.30 teemana arki.

Mitkä asiat arjessa muuttuvat puolison sairastuttua? Miten huolehtia omista voimavaroista? Mitkä asiat auttavat hallitsemaan arkea, kun elämäntilanne on stressaava. Ilmoittaudu tapaamiseen 1.4. mennessä tämän linkin kautta.

Vertaistapaamisessa mukana koulutettu kokemusasiantuntija.

Tapaaminen järjestetään yhdistyksen toimitiloissa Hämeenlinnassa, Suomen Kasarmi, rak. 2, h. 135.

Tilaisuus on maksuton eikä vaadi jäsenyyttä.

Lisätiedot katja.gronberg(at)omaisyhdistys.com / p. 040 455 2162